Prostějov umí dělat byznys, i díky oděvní tradici

27.9.2011 Mladá fronta DNES str. 02 Kraj Olomoucký
(dík)
PROSTĚJOV Na vrcholu žebříčku jako místo vstřícné pro podnikatele je město Prostějov již čtvrtým rokem. Svou pozici dokázal obhájit i letos – v konkurenci celkem třinácti měst z Olomouckého kraje. Po prostějovském prvenství obsadil druhou příčku Šternberk, na třetím místě skončil Zábřeh.
V celorepublikovém pořadí z dvě stě dvaceti sedmi obcí ve výzkumu Město pro byznys letos zvítězil Písek, třetí příčku obsadil právě Prostějov.
Cílem výzkumu je nalézt místo s nejlepšími podmínkami pro podnikání. Agentura města hodnotí podle padesáti kritérií, jako je třeba podnikatelské prostředí, kvalita lokality, pracovní trh, veřejná správa, ceny domů či vstřícnost samosprávy. „Předpokladem rozvoje našeho města je blízkost k dálnici a především tradice oděvního průmyslu. I po krachu OP Prostějov je u nás několik velmi dynamicky se rozvíjejících oděvních firem střední velikosti,“ konstatovala místostarostka Prostějova Alena Rašková. Průzkum ukázal i další výsledky. „Speciální ocenění za dobrý přístup veřejné správy udělujeme městu Přerov za dobrý web z pohledu podnikatelů, velký rozsah úředních hodin, péči o veřejnou dopravu a výsledky testu elektronické komunikace,“ uvedl Jan Špaňo, ředitel stavební skupiny Eurovia CS, která výzkum prováděla.

Regionální mutace| Mladá fronta DNES – střední Morava