Město Příbram v době Řiháka výrazně uspělo v průzkumu Město pro byznys 2013

13. 12. 2013, parlamentnilisty.cz

Město Příbram skončilo na druhém místě v České republice v šestém ročníku srovnávacího průzkumu týdeníku Ekonom Město pro byznys 2013. Výsledky byly vyhlášeny ve středu 11. prosince 2013 v pražském Tančícím domě. Vítězné město ve Středočeském kraji tak uspělo i v celostátním kole.

K přednostem Příbrami podle hodnotících expertů patří získávání dotací, výborný rating, likvidita na účtu, vstřícnost a ochota úředníků a rychlé vyřizování agendy. Mezi pozitivně hodnocená kritéria patří v Příbrami také velice dobré služby informačního centra, velký počet městských strážníků, lékařů a vysoký podíl fyzických a právnických osob v poměru k počtu obyvatel.

„Úspěch města Příbrami v celostátním srovnání mě velmi těší. Až do loňského 10. prosince jsem byl šest let starostou Příbrami. Snažil jsem se během svého působení na radnici městu pomoci v rozvoji. A neskromně musím přiznat, že si myslím, že se to povedlo. Podařilo se nám získat celou řadu dotací z fondů Evropské unie i ze státního rozpočtu, významně jsme zvýšili nejen počet strážníků, ale také zlepšili jejich výzbroj a výstroj a zavedli okrskáře. Také jsme vybudovali průmyslovou zónu, nové parkoviště v centru staré Příbrami a v neposlední řadě jsem neustále jednal s příbramskými podnikateli a živnostníky o tom, co bychom mohli zlepšit. Myslím si, že zlepšení podnikatelského prostředí ve městě pomohl i prodej nebytových prostor živnostníkům, kteří je až dosud měli od města v pronájmu. Samozřejmě ale musím zdůraznit, že bez týmu spolupracovníků z příbramského městského úřadu a především bez spoluobčanů by se nám naše město takto zvelebit nepovedlo. Proto přeji současnému starostovi Pavlu Pikrtovi, aby pokračoval v dobře rozjeté práci a město jen vzkvétalo,“ řekl středočeský hejtman Josef Řihák.

Městem pro podnikání pro rok 2013 se stal Humpolec, třetí místo obsadila Dobruška. V celostátním průzkumu pořádaném týdeníkem Ekonom bylo hodnoceno celkem 205 obcí s rozšířenou působností a 22 městských částí Prahy podle 42 kritérií rozdělených do dvou oblastí – podnikatelské prostředí a přístup veřejné zprávy. Tématem tohoto ročníku byla spolupráce radnic a podnikatelů s mottem Radnice s podnikateli na jedné lodi.