EUROVIA CS: Kde pracujeme, tam také žijeme

Jsme dynamická, progresivní a prosperující společnost. Udáváme trendy a posouváme hranice dopravně-inženýrského stavebnictví. Naše pověst stojí na kvalitní, včasné a odborně odvedené práci. Díky špičkovému technologickému zázemí, vlastní surovinové základně i výkonnosti regionálních závodů a dceřiných společností dokážeme realizovat stavby napříč Českou i Slovenskou republikou.

Již téměř 70 let budujeme moderní infrastrukturu. Významnou měrou se podílíme na modernizaci naší nejstarší a nejdelší dálnice D1, kde jsme ze 161 km v úseku Praha – Brno, pracovali či stále pracujeme až na 67,6 km. V letošním roce dokončíme poslední tři úseky na D1, nový úsek D11, D55, železniční trať mezi Berounem a Královým Dvorem, obchvat Prešova na Slovensku a mnohé další.

Vybudovali jsme také řadu lávek a mostů všech typů i velikostí. V současné době například pracujeme na Dvorském mostě v Karlových Varech. Stávající most byl v havarijním stavu, proto bude nahrazen zcela novým, který postavíme metodou takzvané Žluté knihy FIDIC (design and build). Podle téhož mezinárodního standardu byl ve stejném městě postaven i Doubský most. Ten měl být původně zrekonstruován, ale po zahájení prací bylo zjištěno, že je v horším stavu, než se předpokládalo, takže byl nakonec zdemolován a na jeho místě vznikl zcela nový most.

Realizujeme i mnoho železničních projektů. Letos pokračujeme třeba v modernizaci železničního uzlu v Pardubicích či v Přerově, traťového úseku Lysá – Čelákovice či Praha-Smíchov – Černošice a začali jsme pracovat také na úseku Ústí nad Orlicí – Brandýs nad Orlicí, který se nachází na prvním tranzitním koridoru. V loňském roce jsme také dokončili první rychlodrážní trať v Ostravě. V rámci této stavby byla zvýšena rychlost tramvají na trati v úseku mezi zastávkami Nová Ves vodárna – Zahrádky na 80 km/h v obou směrech.

Kromě silničních a dálničních staveb, mostních konstrukcí, železničních a tramvajových projektů jsou nedílnou součástí našeho portfolia také místní komunikace, obnova veřejného prostoru, náměstí, ulic i historických částí města, ale i cyklostezky, hřiště, letištní plochy či vodní díla.

Zajímavostí je například v Ústeckém kraji, v bývalém lomu Kohinoor, realizace nového biotechnologického systému k čištění důlních vod. Pro děti ZŠ 1. máje v Havířově jsme zrekonstruovali školní hřiště, zmodernizovali jsme plavební komoru v Praze na Štvanici, opravili jsme ale také historické centrum Kadaně, vybudovali rekreační areál v Blatné a působíme v oblasti sezonní údržby hned v několika krajích.

Všechny zmíněné projekty zlepšují životní podmínky místních obyvatel, což je pro nás ve společnosti EUROVIA CS obzvlášť důležité, protože kde pracujeme, tam i žijeme.

Stavební společnost EUROVIA CS je dlouholetým partnerem výzkumu Město pro byznys.

Foto: Dálnice D11, První rychlodrážní tramvajová trať v Ostravě, Biotechnologická čistička Kohinoor