Logo

 Středočeský kraj 2010 

<< zpět na výběr kraje

Celkové výsledky soutěže Město pro byznys 2010 ve Středočeském kraji

Kdo je v Středočeském kraji oceněn?

Nejlepším Městem pro byznys Středočeského kraje 2010 je Beroun.
Ocenění za podporu podnikatelů získalo od společnosti Eurovia CS (bývalé Stavby silnic a železnic) Kladno.

Co výzkum podnikatelům ukázal?

Podstatou soutěže Město pro byznys je určení pořadí měst s nejlepšími podmínkami pro podnikání v České republice i v jednotlivých krajích. Pro zajištění co největší objektivity soutěže byla města hodnocena na základě padesáti kritérií rozdělených do šesti oblastí. Zdrojem hodnot každého kritéria byla statistická data nezávislých a odborných institucí a odborníky garantovaný výzkum. Téměř polovinu kritérií mohou radnice ovlivnit úplně nebo částečně. 

CELKOVÉ POŘADÍ

CP 2009

PP

KL 

PT

PVS

CP

PMP

1. BEROUN

 2.

5.

4.

8.

8.

19.

4.-5.

2. KLADNO

 7.

10.-11.

22.

11.

1.

15.

4.-5.

3. PŘÍBRAM

 13. 

8.-9.

6.

19.

2.

4.

3.

4. BENEŠOV

 3. 

12.

2.

7.

10.

6.

20.-22.

5. DOBŘÍŠ

 10. 

13.

11.

6.

4.

7.

20.-22.

6. KRALUPY NAD VLTAVOU

11.

7.

20.-21.

2.

7.

14.

15.

7. RAKOVNÍK

 9.

18.

1.

3.

20.

3.

23.

8. LYSÁ NAD LABEM

 1. 

16.

17.

25.

5.

2.

6.-7.

9. MNICHOVO HRADIŠTĚ

15.

6.

3.

16.

18.-19.

9.-12.

6.-7.

10. - 11. MLADÁ BOLESLAV

 8. 

3.

23.

13.-14.

3.

17.

17.-18.

10. - 11. VLAŠIM 

 17. 

25.

10.

9.

15.

5.

2.

12. ČESKÝ BROD

 4. 

8.-9.

5.

5.

18.-19.

9.-12.

19.

13. BRANDÝS NAD LABEM

 5. 

1.

16.

18.

12.

23.

16.

14. VOTICE

 19. 

26.

14.-15.

1.

17.

1.

17.-18.

15. ČERNOŠICE

6.

4.

12.

15.

11.

25.

24.-25.

16. KOLÍN

 21.

14.-15.

18.

13.-14.

16.

20.

8.

17. SEDLČANY

 23.

21.-22.

14.-15.

4.

24.

8.

11.

18. ŘÍČANY

 14.

2.

8.

22.

13.

26.

20.-22.

19. NYMBURK

 12.

20.

20.-21.

20.

22.

9.-12.

1.

20. ČÁSLAV

 26.

24.

13.

21.

9.

18.

13.

21. MĚLNÍK

 18.

19.

9.

17.

21.

21.

10.

22. KUTNÁ HORA

 16.

21.-22.

7.

24.

14.

22.

14.

23. PODĚBRADY

 20.

10.-11.

19.

10.

26.

24.

24.-25.

24. HOŘOVICE

 24.

17.

25.

12.

25.

16.

12.

25. NERATOVICE

 25.

14.-15.

26.

23.

23.

9.-12.

9.

26. SLANÝ

 22.

23.

24.

26.

6.

13.

26.

Legenda:
CP 2009 = Celkové pořadí v roce 2009
PP = Podnikatelské prostředí
KL = Kvalita lokality
PT = Pracovní trh
PVS = Přístup veřejné správy
CP = Cenové podmínky
PMP = Průzkum mezi podnikateli

Celkové výsledky ve formátu PDF ke stažení ZDE

Podnikatelské prostředí

Ukazatele podnikatelského prostředí zahrnují počet a vývoj ekonomických subjektů, podíl středních a velkých podniků a rozdělení ekonomických subjektů dle sektoru hospodářství. Vyšší podíl zahraničních osob mezi podnikateli považujeme za příznivý. 

Výsledky podle kritérií z oblasti podnikatelského prostředí ke stažení ZDE (ve formátu PDF)

Kvalita lokality

Města a obce nejsou jen místem podnikání a práce, ale především místem pro život. Lidé nevolí místo práce jen na základě výše mzdy, ale také podle dopravního spojení mezi centrem a periferiemi, kvality bydlení, možnosti využití volného času, ale i např. životního prostředí a rozmanitosti okolí. 


Výsledky podle kritérií z oblasti kvality lokality ke stažení ZDE (ve formátu PDF)

Pracovní trh

Růst podnikání je možný jen v případě, že profesně rostou i zaměstnanci. Vysoká nezaměstnanost je vnímána jako společenský problém, pro podnikatele však může být zdrojem kvalifikovaných, odpočinutých a motivovaných pracovních sil. Proto je pozitivně hodnocena přirozená míra nezaměstnanosti. Naopak negativně je hodnocen podíl dlouhodobě nezaměstnaných a jejich rostoucí věk.  

Výsledky podle kritérií z oblasti pracovního trhu ke stažení ZDE (ve formátu PDF)

Přístup veřejné správy

Hospodaření obce, rychlé a vstřícné vyřízení žádosti, ale i např. schopnost získat dotace jsou kritéria, která jsou v kompetenci samospráv a jako taková mohou být nejrychleji zlepšena. Radní se často brání, že efektivní řízení obce je závislé na rozpočtu a počátečních investicích, nicméně kvalita obsahu internetových stránek, navigační systém a např. informační otevřenost svědčí o ochotě a vstřícnosti k občanům a podnikatelům. 

Výsledky podle kritérií z oblasti kvality veřejné správy ke stažení ZDE (ve formátu PDF)

Cenové podmínky

Výše cen se promítá do nákladů jak firmám, které musí zvýšené ceny započítat do konečné ceny výrobků a služeb, tak občanům, kteří v důsledku vyšších cen navyšují svá platová očekávání. 

Výsledky podle kritérií z oblasti cenových podmínek ke stažení ZDE (ve formátu PDF)

Průzkum mezi podnikateli

Nejlepší reklama je doporučení na základě osobní zkušenosti. Každého možného investora zajímá, zda jsou podnikatelé v daném městě spokojení, proto jsme uskutečnili výzkum mezi padesáti podnikateli v každém městě.  

Výsledky podle průzkumu mezi podnikateli ke stažení ZDE (ve formátu PDF)

 

<< zpět na výběr kraje

© 2017 Communa, s.r.o., Všechna práva vyhrazena
Kontakt   |    Mapa stránek
Vytvořil artbox, s.r.o.
Partneri 2017