Logo

 Moravskoslezský kraj 2010 

<< zpět na výběr kraje

Celkové výsledky soutěže Město pro byznys 2010 v Moravskoslezském kraji

Kdo je v Moravskoslezském kraji oceněn?

Nejlepším Městem pro byznys Moravskoslezského kraje 2010 je Opava.

Co výzkum podnikatelům ukázal?

Podstatou srovnávacího výzkumu Město pro byznys je určení pořadí měst s nejlepšími podmínkami pro podnikání v České republice i v jednotlivých krajích. Pro zajištění co největší objektivity výzkumu byla města hodnocena na základě padesáti kritérií rozdělených do šesti oblastí. Zdrojem hodnot každého kritéria byla statistická data nezávislých a odborných institucí a odborníky garantovaný výzkum. Téměř polovinu kritérií mohou radnice ovlivnit úplně nebo částečně.

CELKOVÉ POŘADÍ

CP 2009

PP

KL 

PT

PVS

CP

PMP

1. OPAVA

2.

5.

2.

7.

1.

20.

11.

2. ODRY

4.

3.

15.

9.

1.

1.

6.

3. BÍLOVEC

20.

9. - 11.

10.

17.

10.

6.

1.

4. KOPŘIVNICE

6.

9. - 11.

9.

19.

3.

14. - 15.

2.

5. VÍTKOV

16.

19.

1.

4. - 5.

11.

13.

12.

6. FRÝDLANT NAD OSTRAVICÍ

19.

6.

12.

8.

16.

16.

4.

7. TŘINEC

9.

9. - 11.

8.

4. - 5.

12.

2.

21.

8. HLUČÍN

13.

20. - 21.

5.

3.

7.

12.

13.

9. JABLUNKOV

12.

14.

4.

1.

17.

21.

10.

10. ORLOVÁ

18.

15.

18.

12.

2.

7.

8.

11. KRAVAŘE

10.

17.

15.

2.

22.

3.

3.

12. BOHUMÍN

15.

8.

22.

6.

19.

5.

5.

13. FRÝDEK-MÍSTEK

5.

2.

16.

9.

8.

22.

18.

14. RÝMAŘOV

8.

22.

11.

20.

15.

4.

9.

15. FRENŠTÁT POD RADHOŠTĚM

15.

3. - 4.

14.

11.

18.

19.

17.

16. - 17. NOVÝ JIČÍN

7.

7.

6.

18.

4. - 5.

17. - 18.

22.

16. - 17. OSTRAVA

11.

1.

19.

22.

6.

17. - 18.

16.

18. BRUNTÁL

1.

15.

7.

13.

13.

11.

20.

19. ČESKÝ TĚŠÍN

14.

3. - 4.

17.

10.

21.

9.

14.

20. KRNOV

3.

13.

13.

21.

14.

8.

19.

21. HAVÍŘOV

17.

20. - 21.

20.

14.

4. - 5.

10.

15.

22. KARVINÁ

22.

17.

21.

16.

20.

14. - 15.

7.

Legenda:
CP 2009 = Celkové pořadí v roce 2009
PP = Podnikatelské prostředí
KL = Kvalita lokality
PT = Pracovní trh
PVS = Přístup veřejné správy
CP = Cenové podmínky
PMP = Průzkum mezi podnikateli

Celkové výsledky ve formátu PDF ke stažení ZDE

Podnikatelské prostředí

Ukazatele podnikatelského prostředí zahrnují počet a vývoj ekonomických subjektů, podíl středních a velkých podniků a rozdělení ekonomických subjektů dle sektoru hospodářství. Vyšší podíl zahraničních osob mezi podnikateli považujeme za příznivý.


Výsledky podle kritérií z oblasti podnikatelského prostředí ke stažení ZDE (ve formátu PDF)

Kvalita lokality

Města a obce nejsou jen místem podnikání a práce, ale především místem pro život. Lidé nevolí místo práce jen na základě výše mzdy, ale také podle dopravního spojení mezi centrem a periferiemi, kvality bydlení, možnosti využití volného času, ale i např. životního prostředí a rozmanitosti okolí.


Výsledky podle kritérií z oblasti kvality lokality ke stažení ZDE (ve formátu PDF)

Pracovní trh

Růst podnikání je možný jen v případě, že profesně rostou i zaměstnanci. Vysoká nezaměstnanost je vnímána jako společenský problém, pro podnikatele však může být zdrojem kvalifikovaných, odpočinutých a motivovaných pracovních sil. Proto je pozitivně hodnocena přirozená míra nezaměstnanosti. Naopak negativně je hodnocen podíl dlouhodobě nezaměstnaných a jejich rostoucí věk.


Výsledky podle kritérií z oblasti pracovního trhu ke stažení ZDE (ve formátu PDF)

Přístup veřejné správy

Hospodaření obce, rychlé a vstřícné vyřízení žádosti, ale i např. schopnost získat dotace jsou kritéria, která jsou v kompetenci samospráv a jako taková mohou být nejrychleji zlepšena. Radní se často brání, že efektivní řízení obce je závislé na rozpočtu a počátečních investicích, nicméně kvalita obsahu internetových stránek, navigační systém a např. informační otevřenost svědčí o ochotě a vstřícnosti k občanům a podnikatelům.


Výsledky podle kritérií z oblasti kvality veřejné správy ke stažení ZDE (ve formátu PDF)

Cenové podmínky

Výše cen se promítá do nákladů jak firmám, které musí zvýšené ceny započítat do konečné ceny výrobků a služeb, tak občanům, kteří v důsledku vyšších cen navyšují svá platová očekávání.


Výsledky podle kritérií z oblasti cenových podmínek ke stažení ZDE (ve formátu PDF)

Průzkum mezi podnikateli

Nejlepší reklama je doporučení na základě osobní zkušenosti. Každého možného investora zajímá, zda jsou podnikatelé v daném městě spokojení, proto jsme uskutečnili výzkum mezi padesáti podnikateli v každém městě.


Výsledky podle průzkumu mezi podnikateli ke stažení ZDE (ve formátu PDF)

<< zpět na výběr kraje

© 2017 Communa, s.r.o., Všechna práva vyhrazena
Kontakt   |    Mapa stránek
Vytvořil artbox, s.r.o.
Partneri 2017