Logo

 Jihomoravský kraj 2010 

<< zpět na výběr kraje

Celkové výsledky soutěže Město pro byznys 2010 v Jihomoravském kraji

Kdo je v Jihomoravském kraji oceněn?

Nejlepším Městem pro byznys Jihomoravského kraje 2010 je Slavkov u Brna.
Ocenění za podporu místních podnikatelů získalo od společnosti Eurovia CS (bývalé Stavby silnic a železnic) město Brno.

Co výzkum podnikatelům ukázal?

Podstatou soutěže Město pro byznys je určení pořadí měst s nejlepšími podmínkami pro podnikání v České republice i v jednotlivých krajích. Pro zajištění co největší objektivity soutěže byla města hodnocena na základě padesáti kritérií rozdělených do šesti oblastí. Zdrojem hodnot každého kritéria byla statistická data nezávislých a odborných institucí a odborníky garantovaný výzkum. Téměř polovinu kritérií mohou radnice ovlivnit úplně nebo částečně.

CELKOVÉ POŘADÍ

CP 2009

PP

KL 

PT

PVS

CP

PMP

1. SLAVKOV U BRNA

1.

16.

5.

1.

9.

4.

5.-6.

2. VYŠKOV

8.

5.

2.

5.

7.-8.

10.

5.-6.

3. BUČOVICE

4.

15.

13.

2.

13.

1.

1.-2.

4. ŽIDLOCHOVICE

21.

6.

20.

7.

11.

8.

1.-2.

5. ŠLAPANICE

15.

1.

3.

10.

15.

7.

7.

6. ROSICE

20.

3.

6.

14.-15.

14.

15.-16.

4.

7. - 8. HUSTOPEČE

13.

11.-12.

7.

8.

12.

3.

21.

7. - 8. KYJOV

7.

14.

16.-17.

12.

10.

5.

18.

9. TIŠNOV

5.

10.

4.

3.

17.

18.-19.

3.

10. HODONÍN

2.

7.

21.

17.

7.-8.

6.

8.

11. BRNO

14.

2.

18.

19.

5.

18. - 19.

9.

12. ZNOJMO

6.

8.

8.

4.

6.

15. - 16.

19.

13. VESELÍ NAD MORAVOU

11.

19.

15.

18.

2.

2.

16.-17.

14. BŘECLAV

9.

17.

10.

14.-15.

3.-4.

13.

14.

15. MIKULOV

3.

18.

12.

20.

1.

9.

12.

16. KUŘIM

12.

4.

16.-17.

6.

18.

12.

15.

17. BOSKOVICE

17.

13.

11.

13.

3.-4.

21.

13.

18. POHOŘELICE

10.

21.

1.

16.

16.

11.

10.-11.

19. MORAVSKÝ KRUMLOV

16.

19.

14.

9.

21.

7.

10.-11.

20. BLANSKO

19.

9.

9.

11.

20.

20.

20.

21. IVANČICE

18.

11.-12.

19.

21.

19.

14.

16.-17.

Legenda:
CP 2009 = Celkové pořadí v roce 2009
PP = Podnikatelské prostředí
KL = Kvalita lokality
PT = Pracovní trh
PVS = Přístup veřejné správy
CP = Cenové podmínky
PMP = Průzkum mezi podnikateli

Celkové výsledky ve formátu PDF ke stažení ZDE

Podnikatelské prostředí

Ukazatele podnikatelského prostředí zahrnují počet a vývoj ekonomických subjektů, podíl středních a velkých podniků a rozdělení ekonomických subjektů dle sektoru hospodářství. Vyšší podíl zahraničních osob mezi podnikateli považujeme za příznivý.

Výsledky podle kritérií z oblasti podnikatelského prostředí ke stažení ZDE (ve formátu PDF)

Kvalita lokality

Města a obce nejsou jen místem podnikání a práce, ale především místem pro život. Lidé nevolí místo práce jen na základě výše mzdy, ale také podle dopravního spojení mezi centrem a periferiemi, kvality bydlení, možnosti využití volného času, ale i např. podle životního prostředí a rozmanitosti okolí.

Výsledky podle kritérií z oblasti kvality lokality ke stažení ZDE (ve formátu PDF)

Pracovní trh

Růst podnikání je možný jen v případě, že profesně rostou i zaměstnanci. Vysoká nezaměstnanost je vnímána jako společenský problém, pro podnikatele však může být zdrojem kvalifikovaných, odpočinutých a motivovaných pracovních sil. Proto je pozitivně hodnocena přirozená míra nezaměstnanosti. Naopak negativně je hodnocen podíl dlouhodobě nezaměstnaných a jejich rostoucí věk. 

Výsledky podle kritérií z oblasti pracovního trhu ke stažení ZDE (ve formátu PDF)

Přístup veřejné správy

Hospodaření obce, rychlé a vstřícné vyřízení žádosti, ale i např. schopnost získat dotace jsou kritéria, která jsou v kompetenci samospráv a jako taková mohou být nejrychleji zlepšena. Radní se často brání, že efektivní řízení obce je závislé na rozpočtu a počátečních investicích, nicméně kvalita obsahu internetových stránek, navigační systém a např. informační otevřenost svědčí o ochotě a vstřícnosti k občanům a podnikatelům. 

Výsledky podle kritérií z oblasti kvality veřejné správy ke stažení ZDE (ve formátu PDF)

Cenové podmínky

Výše cen se promítá do nákladů jak firmám, které musí zvýšené ceny započítat do konečné ceny výrobků a služeb, tak občanům, kteří v důsledku vyšších cen navyšují svá platová očekávání. 

Výsledky podle kritérií z oblasti cenových podmínek ke stažení ZDE (ve formátu PDF)

Průzkum mezi podnikateli

Nejlepší reklama je doporučení na základě osobní zkušenosti. Každého možného investora zajímá, zda jsou podnikatelé v daném městě spokojení, proto  jsme uskutečnili výzkum mezi padesáti podnikateli v každém městě. 

Výsledky podle průzkumu mezi podnikateli ke stažení ZDE (ve formátu PDF)

<< zpět na výběr kraje

© 2017 Communa, s.r.o., Všechna práva vyhrazena
Kontakt   |    Mapa stránek
Vytvořil artbox, s.r.o.
Partneri 2017